Perversmas muzikos industrijoje: 2011 metais legaliai muzikos atsisiųsta daugiau nei nupirkta parduotuvėse

Galima drąsiai teigti, kad 2011 metai – tai perversmo muzikos istorijoje laikas! Nielsen ir Billboard paskelbus metines muzikos pardavimų ataskaitas paaiškėjo, kad pirmą kartą muzikos industrijoje internetiniai muzikos pardavimai pralenkė fizines laikmenas.

Kompaktiniai diskai

Skaitmeniniai pardavimai sudarė 50,3 % visos parduotos muzikos ir tai yra 8,4 % daugiau nei pernai. Tuo tarpu fizinių laikmenų parduota 5% mažiau.

Pasak SF MusicTech samito (kuriame dalyvavo muzikos industrijos ‘šulai’) vykdančiojo prodiuserio Briano Zicko – „tai – natūralus mūsų visuomenės procesas”. Anot jo, skaitmeniniai parsisiuntimai yra kur kas ekologiškesni ir patogesni: „Tai ateitis, kurios link mes judame”

Kad ir kaip bebūtų gaila, tačiau Lady Gaga tapo atlikėja, kurios buvo labiausiai ieškoma internete. Subjektyviai vertinant, apgailestaujam ir dėl labiausiai paieškomos ir perklausytos dainos praėjusiais metais. Ja tapo Nicky Minaj kūrinys „Super Bass” (dainą audio formatu internete žmonės perklausė  84,9 milijonus kartų, o vaizdo klipą peržiūrėjo 71 milijoną kartų).

Geriausiai parduodamu albumu 2011 metais tapo britės Adele darbas „21”. Jo daugiausiai nupirkta tiek fizinių, tiek ir skaitmeniniu pavidalu. Geriausiai parduodamu singlu tapo šios dainininkės kūrinys „Rolling In The Deep”. Vien tik internetu ją legaliai atsisiuntė 5,8 milijonai žmonių.

Beje, muzikos industrijos dalyviai gali būti dėkingi atlikėjai Adele už albumų pardavimų atgaivinimą. Pirmą kartą nuo 2004 metų (susumavus parduotas  fizines ir skaitmenines laikmenas) 2011 metais albumų pardavimai buvo didesni nei praėjusiais.  Per pastarąsias 365 dienas albumų buvo nupirkta 1,3 procentais daugiau nei 2010- aisiais.

 

Žinutė paruošta pagal CNN informaciją. 

 

 

 

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus rodomas. Privalomi laukeliai pažymėti *