Submotion Orchestra: elektroninių garsų tekstūras „apsiūname“ savo muzikinėmis idėjomis

Šių metų „Satta“ festivalio programa, kaip ir kasmet – įspūdinga ir netikėta. Išgirdęs, kad į Latvijos kurortą Papę atvyks britų grupė „Submotion Orchestra“, netrukau prisiminti jų kerintį singlą „All Yours“ (ypač, jo gyvą versiją), o atsiradusi galimybė juos pakalbinti gyvai paskatino „pasiknisti“ net po atskirų grupės narių autobiografijas ir kūrybines keliones. Nepatikėsite, bet, pavyzdžiui, grupės vokalistė Ruby Wood taip pat priklauso net ir merginų trio „The Sugar Sisters“, kuris atlieka senovines 1940-ųjų swing stiliaus dainas!

Šiaip ar taip, „Submotion Orchestra“ visuomet žavėjo savo kūryba, kuri turi vertingą savybę netilpti į jokius muzikinius žanrus. Norint įvardinti, kokią muziką kurią „Submotion Orchestra“, tenka paminėti tiek dubstepą, tiek džiazą, tiek house ir taip toliau. 2009 metais susikūrusi grupė per savo karjerą išleido du pilnus studijinius albumus ir jau visai netrukus išleis trečiąjį, kurio dalį, beje, bus galima išgirsti būtent „Sattoje“.

Bet apie viską išsamiau – interviu, kurio metu bendravau su grupės bosistu Chrisu Hargreavesu.

Kai žmonės yra tokie skirtingi, ilgą laiką sėkmingai gyvuojanti septynių narių grupė skamba ne visai įprastai. Kaip susibūrėte ir išsilaikote kartu?

Viskas prasidėjo Lydse (DD. Šiaurės Anglijos miestas), kur, trumpai tariant, mus subūrė grynai to miesto muzikinė scena. Mūsų pirmasis koncertas vyko Jorko katedros atidarymo po renovacijos metu, kuomet atlikome tokią maišytą elektroninę muziką kartu su tos katedros vargonais, afrikiečių choru, operos solistais ir keliais klasikinės muzikos atlikėjais. Po šio pasirodymo pradėjome vis dažniau rinktis mano namuose Lydse, kur „lipdėme“ savotišką elektroninę muziką ir dainas, kurias atliekame net ir šiandien. Mes vis dar drauge, nes tiesiog mylime tai ką darome. Mums visiems tiesiog patinka kurti įdomią muziką, kurioje elektroninių garsų tekstūras „apsiūname“ savo muzikinėmis idėjomis.

Jūs tik ką pristatėte savo naują singlą „Time Will Wait“. Tai yra puikus kūrinys, daina skamba unikaliai ir joje pinasi daugybė muzikinių stilių. Kaip jaučiatės pagaliau pristatę naują kūrinį? Kokių susilaukiate atsiliepimų?

Mes tikrai labai džiaugiamės pristatę savo naują muziką, o atsiliepimai kol kas – tik geriausi. Naujoje muzikoje girdisi, kad šiuo metu labiau eksperimentuojame tekstūromis, garsais ir tempais – kas mums patiems yra ryškus muzikinis žingsnis į priekį. Kai kuriuos kūrinius iš naujo repertuaro jau grojome keliuose šios vasaros festivaliuose ir jie labai gerai „suėjo“.

Panašu, kad 2014-ieji yra aktyviausi metai grupės istorijoje. Ar pastebėjote, kada įvyko esminis lūžis „Submotion Orchestra“ gyvenime?

Manau, kad mes visgi esame lėtai besivystanti grupė, žmonės mus atranda po truputį. Mums patinka toks tempas, galime kryptingai dirbti, pastoviai tobulėti ir taip „neperdegti”. Tai, kad esame stipriai susiję su dubstep muzikos scena, mums yra itin reikšmingas dalykas. Taip patekome į tokių žinomų vardų kaip „Outlook Festival“ ir „Vagabondz“ akiratį, kurie mums padėjo išgarsėti būtent kaip dubstep scenos atstovams.

Savo internetinėje svetainėje rašote, kad jūsų naujasis albumas „sugriaus elektroninę muziką ribojančias sienas“, o tai yra daug žadantis teiginys. Kur, pagal jus, yra elektroninės muzikos ribos ir kaip skambės jūsų naujasis albumas?

Savo muzikoje mėgstame eksperimentuoti, išbandyti naujas idėjas ir skirtingais būdais išnaudoti technologijų siūlomas galimybes garsui kurti. Šių naujų garsų derinimas su tradiciniais instrumentais visuomet buvo milžiniška mūsų kaip grupės dalis. Tai ir yra tų  „sienų griovimas“, nes visuomet stengiamės su įvairiausių instrumentų, sintezatorių ir efektų pagalba kurti organiškas muzikines linijas, turinčias žmogišką jautrumą. Juk, šiais laikais kūryboje galime naudoti visą galybę technologijų siūlomų žaislų, bet suteikti tom technologijoms muzikalumą ir organiškumą gali tikrai ne kiekvienas. Būtent tai savo kūryboje ir norime pasiekti.

Prieš išleisdami savo antrąjį albumą (DD. – „Fragments“) viename iš interviu minėjote, kad tuo metu jau dirbote ties trečiuoju albumu, kas skamba labai produktyviai. Ar tuo galite pasigirti ir šį kartą?

Mes nuolatos kuriame ne tik kaip grupė, bet ir individualiai, tad medžiagos darbui turime per akis. Tiesą sakant, kartą per metus visi susirenkame vienoje tylioje Velso sodyboje, kur kuriame savo albumus ir singlus. Tai mums padeda atsiriboti nuo išorinio pasaulio ir jo keliamo triukšmo ir be jokio išorinio įsikišimo bent dvi savaites ramiai realizuoti savo kūrybines idėjas . Būtent taip sukūrėme paskutinį singlą ir visą naują albumą. Mums labai patinka toks darbo stilius.

Didžioji grupės narių dalis yra stipriai susiję su džiazo muzika. Tikriausiai iš jos semiatės daug įkvėpimo. Gal galite įvardinti, kas jus įkvepia?

Turime praktiškai begalinį „įkvėpimų sąrašą”. Neabejoju, kad kiekvienas grupės narys išvardintų bent 10 skirtingų asmeninių įkvėpimų, todėl įvardinti juos visus būtų labai sudėtinga. Galiu patikinti, kad tą sąrašą sudarytų masyvus visų skirtingų muzikinių žanrų spektras.

Ar turite savo dainą, kurią mėgstate labiausiai?

Čia gal sutapimas, bet būtent vakar, prieš lipdami ant Londono „Lovebox“ festivalio scenos kalbėjome apie tai, jog mums niekada nepabosta groti „All Yours“. Tai tokia paprasta, bet tuo pat metu efektinga daina, kurią ne tik gera groti, bet ji ir skamba geriausiai būtent festivaliuose.

Ar tiesa yra gandai, kad būtent „All Yours“ buvo sukurta dar prieš atsirandant grupei?

(Juokiasi) Ne.

Truputį praplėskime pokalbio temą. Ką manote apie internetines muzikos transliavimo platformas, tokias kaip „Spotify“, „Deezer“, „Rdio“, „Soundcloud“, „YouTube“ ir panašiai? Jūsų muzikos ten apstu. Ar jūs kaip grupė gaunate iš jų kokios nors apčiuopiamos naudos?

Tiesą sakant, čia labai sudėtingas klausimas. Akivaizdu, kad šios platformos daro didelę įtaką visai muzikos pramonei, atskiriems atlikėjams ir muzikos įrašų kompanijoms, tačiau bent jau šiuo metu yra itin sudėtinga atsakyti, ar ta įtaka yra teigiama, ar neigiama. Neseniai žiūrėjau puikų dokumentinį filmą apie kūrybines industrijas. Jo kūrėjai sugebėjo apžvelgti skirtingas moderniosios kultūros, technologijų ir muzikos pramonės puses. Filmas vadinasi “Press Play Pause” ir visi jūsų portalo lankytojai turėtų jį pamatyti.

Šių metų Kroatijos „Outlook“ festivalyje grosite vienoje scenoje su legendine Lauryn Hill. Skamba kietai, ar ne?

Skamba mega kietai! Ji be abejonės yra kūrėja, daranti milžinišką įtaką kiekvieno mūsų grupės nario kūrybai tiek individualiai, tiek bendrai kaip grupei. Mes be galo džiaugiamės šia galimybe.

Europoje šiuo metu vyksta visa galybė muzikos festivalių. Kokie jums patinka labiau: dideli ar mažesni? Kodėl?

Mums patinka visi. Vien galimybė groti savo muziką miniai žmonių ir stebėti jų reakcijas yra nuostabi.

Šiais metais festivalis „Satta“ vyks Latvijoje, tačiau tai – lietuvių organizuojamas festivalis. Ar esate ką nors apie šį festivalį girdėję anksčiau?

Taip, esu girdėjęs apie „Sattą“. Vienas geras mano draugas iš Lietuvos sakė, kad mes turėtume ypatingai džiaugtis galimybe groti šių metų „Sattoje“. Todėl mes labai laukiame kada galėsime užlipti ant tos scenos ir atlikti savo muziką susirinkusiai publikai.

Puiku. Labai laukiame ir mes. Ačiū už pokalbį ir iki susitikimo Latvijoje!

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus rodomas. Privalomi laukeliai pažymėti *