Šiais laikais, kai rodos viskas jau sukurta ir taip sunku išsiskirti, trys vaikinai iš Londono kuria kai ką originalaus ir sėkmingai raško šio sumanymo vaisius. Grupę „Public Service Broadcasting“ įsimylėjau jau po pirmo pamatymo 2013 metais festivalyje „Eurosonic“ Olandijoje. Tuo metu tai buvo dviejų muzikantų projektas, jie scenoje grojo ne tik įvairiais „semplais“, bet ir gyvais instrumentais – gitara, mušamaisiais. Vietoj vokalo dainose jie naudojo „semplus“ iš įvairių filmų ar radijo pranešimų, kuriuos traukia iš Britanijos archyvo ar britų filmų instituto, o jų kūrinių temos apima įvairius praėjusio amžiaus istorinius įvykius (pirmą ekspediciją į Everestą, spalvotos televizijos išradimą, madas, lėktuvo „Spitfire“ sukūrimą, antrą pasaulinį karą ir taip toliau), tik visa tai įvilkta į gražų muzikinį rūbą, o koncerto metu ekrane papildyta dokumentiniais vaizdais.
Dar kartą PSB pamatyti pasisekė kiek daugiau nei po metų 2014-ų pavasarį festivalyje „Tallinn Music Week“ Estijoje, ten įsigyjau ir jų debiutinį albumą „Inform-Educate-Entertain“ (2013). Albumas tik užtvirtino simpatijas šiai muzikai. Šis darbas sulaukė sėkmės ir gimtinėje, pakilęs iki Nr. 21 Jungtinės Karalystės albumų tope. Po pusmečio lankydamasis Vokietijoje „Reeperbahn“ festivalyje ir tarp atlikėjų pamatęs PSB su malonumu vėl užsukau pas juos, po koncerto turėjome galimybę pabendrauti, kur jie prasitarė apie ruošiamą naują albumą ir kad iš dueto netrukus taps trio.
Taip ir nutiko. Prie konceptualų J. Willgoose’o, Esq. (gitara, bandža, styginiai instrumentai, „semplai“, elektronika) ir Wriggleswortho (mušamieji, klavišiniai, elektronika) prisijungė J F Abrahamas (fliugelhornas, bosinė gitara, mušamieji, vibraslapas). 2015 metais „Public Service Broadcasting“ išleido antrąjį albumą „The Race for Space“ (2015), kuris pasiekė Nr. 11 Juntinėje Karalystėje ir tope praleido solidžias 14 savaičių. Deja, nuo tada mūsų su grupe koncertiniai keliai nesusikirto, nors ir svarsčiau 2015-ais aplankyti jų didžiausią solinį karjeros koncertą „Brixton Academy“ Londone (pernai jie išleido šio koncerto įrašą „Live at Brixton“).
Šiemet pasirodė trečiasis grupės albumą „Every Valley“, šįkart apie angliakasius Velse. Na, tai tikrai ne ta tema, kurią asocijuotum su populiariąja kultūra ir topais, tačiau vaikinams vėl pasisekė. Albumas, kuriame galima išgirsti ir duetą su garsiausios Velso grupės „Manic Street Preachers“ vokalistu Jamesu Deanu Bradfieldu („Turn No More“ ), pasiekė Nr. 4 Jungtinėje Karalystėje. Ko gero, su kitu albumu PSB jau šturmuos ir britų topo viršūnę.
Pamatęs, kad PSB šią savaitę koncertuos Budapešte, kaip tik tuo metu, kai ten lankysiuosi, supratau, kad negaliu praleisti progos pamatyti jų pasirodymo po trejų metų pertraukos. Tuo labiau, kad grupės koncertas vyko Dunojaus upėje esančiame klube-laive A38, kurį irgi norėjosi aplankyti. Į koncertą susirinko apie septynis šimtus žiūrovų, pagrindinė klubo salė buvo artipilnė. Šiame koncertų ture „Public Service Broadcasting“ kaip tik ir pristato naujausią albumą „Every Valley“, kurį jau baigiu prisijaukinti.
Muzikantai pasirodymą pradėjo naujausiais kūriniais „The Pit“, „People Will Always Need Coal“. Vėliau sugrojo savo prisistatymo temą „Theme from PSB“, ankstesnius kūrinius „Signal 30“ (iš „Inform-Educate-Entertain“) bei „Korolev“ (iš singlo „Sputnik/Korolev“) ir vėl sugrįžo prie naujausių dainų – „Go to the Road“ ir albumo „Every Valley“ pirmojo singlo „Progress“ , kurį įrašant nuostabiai pasirodė škotų grupės „Camera Obscura“ vokalistė Tracyanne Campbell.
Grupė į turą pasikvietė dar vieną muzikantą, tad scenoje buvo keturiese. Kaip ir įprasta, muzikos pasakojamas istorijas papildė vaizdo projekcijos. Įpusėjus koncertui vaikinai perėjo prie savo žymiausių kūrinių. Nuskambėjo istorija apie spalvotos televizijos atsiradimą „ROYGBIV“, apie pašto tarnybos darbą „Night Mail“, lėktuvą, kuris, kaip teigiama, laimėjo Antrąjį pasaulinį karą, „Spitfire“, pirmą kartą apskrietą tamsiąją mėnulio pusę „The Other Side“.
Tarp jų muzikantai įpynė naujojo albumo kūrinius „They Gave Me a Lamp“ ir „All Out“. Programai užbaigti pasirinko energingą singlą „Go!“, kuris pasakoja apie „Apollo 11“ misiją, pasibaigusią nusileidimu mėnulyje. Tačiau publika žinojo, kad dar ne viskas sugrota, ir pareikalavusi biso sulaukė „Gagarin“ apie pirmąjį žmogų kosmose ir, ko gero, žymiausio PSB kūrinio „Everest“ apie pirmąją ekspediciją į pasaulio stogu vadinamą kalną.
Po koncerto muzikantai išėjo dalinti autografų, tad vėl pavyko juos šiek tiek pakalbinti. Vaikinų nuotaika buvo pakili, jie pirmą kartą Budapešte grojo solinį koncertą (prieš tai čia jie lankėsi kaip grupės „Editors“ apšildytojai), todėl buvo labai patenkinti publikos priėmimu bei pilnu klubu. Jiems tinka įvairūs netradiciniai, konceptualūs sprendimai. Pristatydami albumą „The Race for Space“ jie buvo surengę koncertą Lesteryje Jungtinėje Karalystėje esančiame nacionaliniame kosmoso centre. Gruodžio mėnesį grupė planuoja pasirodymą pas angliakasius šachtose Lenkijoje, kelis šimtus metrų po žeme.
„Public Service Broadcasting“ užsirekomendavo kaip įdomi ir konceptuali grupė, sekti jos kūrybinį kelią įdomu. Visada intriguoja klausimas – kokia bus sekanti jų pasirinkta tema? Atsakymo į šį klausimą dar reikės palaukti, tačiau muzikantai kartelę užkėlė aukštai ir turės pasistengti ją išlaikyti. Tačiau publikos dėmesiu, bent jau kol kas, grupė skųstis neturėtų. Ypač tiems, kurie muzikoje ieško ne tik pramogos, bet ir minties – „Public Service Broadcasting“ yra pats tas!