Pristatydamas pastarojo šių metų ketvirčio finansinius rezultatus, „Spotify“ vadovas Danielis Ekas džiaugėsi nepaisant Covid-19 pandemijos toliau didėjančiais muzikos platformos klausytojų ir „Spotify“ planą turinčių vartotojų skaičiais. Ketvirtį „Spotify“ pabaigė su 138 milijonais vartotojų ir 299 milijonais aktyvių mėnesinių kaustytojų, tai yra 8 ir 13 milijonų daugiau nei pirmąjį ketvirtį
D. Ekas išskyrė tendenciją, kad toliau plečiasi „Top“ atlikėjų sąrašas. Tai yra tokie kūrėjai, kurie sudaro 10 procentų platformoje aktyviausiai klausomos muzikos. „Top 40 yra praeitis – šiandien galime kalbėti apie Top 43000“, – teigė jis. Anot „Spotify“ vadovo, šiandien atlikėjų, kurių dainos sudaro 10 procentų klausomiausio turinio, yra net 43 tūkstančiai, o tai yra 13 tūkstančių daugiau nei buvo prieš metus.
„Spotify“ vadovo nuomone, ši tendencija atspindi kompanijos deklaruojamą misiją įgalinti atlikėjus išgyventi iš savo kuriamos meninės produkcijos ir padėti kuo daugiau atlikėjų „prasimušti” muzikos versle, tapti žinomais ir susirasti naujų gerbėjų. D. Eko teigimu, „Spotify“ prisideda prie muzikos klausytojų skonio ir muzikos įvairovės ugdymo: „Šiandien vidutinis klausytojas klausosi žymiai įvairesnės muzikos – daugiau skirtingų žanrų ir žino kur kas daugiau atlikėjų nei prieš 10 ar 15 metų.“
Visgi jau ne vienerius metus kompanija susilaukia muzikantų kritikos, esą „Spotify“ atlikėjams perskirto per mažą dalį pajamų, o liūto dalį pasiima sau. Pastaruoju metu, ši diskusija ypač suaktyvėjo, nes dėl Covid-19 daugelis grupių dėl atšauktų koncertų prarado didelę dalį savo pajamų.
Danielis Ekas sako, kad kritika yra nepragrįsta, nes, augant pajamoms iš muzikos klausymosi skaitmeninėse platformose, nuolat daugėja ir atlikėjų, kurie šias pajamas dalinasi. Anot „Spotify“ vadovo, įmonės turimi duomenys vienareikšmiškai patvirtina, kad reikšmingai didėja muzikos kūrėjų, kurie gali save išlaikyti vien iš pajamų, uždirbamų iš skaitmeninių muzikos platformų perklausų.
„Spotify“ vadovas atkreipė dėmesį, kad šiandien yra pasikeitęs muzikos industrijos veidas. Anot jo, atlikėjams nebeužtenka išleisti albumą kas tris ar keturis metus ir tikėtis, kad to pakaksnorint išgyventi iš muzikos kūrimo. D. Ekas teigia, kad tie atlikėjai, kuriems šiandien sekasi, yra išmokę pamoką apie nuolatinio ryšio su savo gerbėjais svarbą: „Būtina įtraukti gerbėjus, pristatyti jiems savo darbus, pasakoti apie albumą ir jo kūrimą ir nuolat palaikyti su jais palaikyti dialogą“.
Beje, į pastarąjį D. Eko teiginį itin jautriai ir piktai sureagavo nemaža dalis viso pasaulio muzikantų,