Gotye ir Kimbra: populiarosios muzikos viltis

Jei pernai metų pradžioje manęs kas būtų paklausęs, ar mėgstu Gotye, būčiau pamanęs, kad kalba sukasi apie kokį nors rūbų dizainerį, o ne Wouterį De Backerį, geriau žinomą šiuo muzikiniu pseudonimu. Dar pernai vardas Gotye daugelyje pasaulio šalių būtų palydėtas tik gūžtelėjimu, nors šis vokalistas, multi-instrumentalistas ir dainų autorius jau buvo išleidęs trečiąjį albumą „Making Mirrors“ ir pakankamai gerai žinomas savo tėvynėje. Rodos, jog šį belgų kilmės australą sėkmė aplankė akimirksniu. Kas žino, kaip būtų susiklosčiusi jo karjera, jei ne singlas „Somebody That I Used To Know“ su vokaliste Kimbra iš Naujosios Zelandijos, bet ši daina sugebėjo užkabinti daugelį širdžių ir gan greitai pelnė albumui „Making Mirrors“ teisėtą pasaulinę šlovę bei pripažinimą.

Gotye ir Kimbra (nuotr. manoMUZIKA.lt)

Gotye muzika aprėpia keletą pakankamai skirtingų stilių. Jo dainos – indie, švelnios elektronikos ir progresyvaus roko mišinys, tad nenuostabu, jog jis žavi skirtingą skonį turinčius žmones. Šįvakar visi trys klubo „Terminal 5“ aukštai pripildyti pačios įvairiausios publikos. Vieni jų Gotye muzika mėgaujasi jau seniai, o kiti, tarp kurių ir aš, apie šį muzikantą sužinojo derlingaisiais 2011-aisiais. Treti išvis žino tik vienui vieną Gotye singlą ir laukia būtent jo, bet vis tik, koks gi skirtumas, kas čionai atvedė vieną ar kitą asmenybę. Svarbiausia yra tai, kad muzika, atvedusi visus mus čia, yra teisinga muzika.

Užgęsta šviesos ir scenoje – vienintelė šio vakaro apšildytoja, neseniai debiutinį albumą „Vows” išleidusi, Kimbra Johnson ir jos grupė.

Naujosios Zelandijos indie debiutantė Kimbra scenoje, pasirodo, sugeba daug daugiau nei jos albumas leidžia manyti. Kimbros pasirodymas trunka apie keturiasdešimt minučių, kurių metu ji, dėvėdama didžiulę, mėlynai-baltą suknelę, atlieka devynias dainas, tarp jų – naują kūrinį „Street Marigold“ bei Nina Simone dainos „Plain Gold Ring“ koverį. Scenoje Kimbra – energinga, nepailstanti ir išraiškinga, ko tikrai nepasakyčiau paklausęs jos saugiai aranžuoto albumo. Jos puikiai valdomas balsas man truputį primena bliuzinį velionės Amy Winehouse „kniaukimą“, o dainos neprailgsta. Apžavėjusi publiką balso improvizacijomis Kimbra scenoje neuždelsia. Palikusi teigiamą įspūdį ji ir jos muzikantai pasislepia užkulisiuose.

Gotye (nuotr. manoMUZIKA.lt)

Gotye pasirodymą pradeda daina „Eyes Wide Open“, o didžiulis baltas ekranas už jo nugaros nušvinta kylančios saulės šviesa. Scenoje groja penki muzikantai – gitaristas, bosistas, klavišininkas ir būgnininkas. Pats Gotye – scenos viduryje iš trijų pusių apsuptas instrumentų arsenalo, kurį kas dainą vis pareguliuoja scenos darbininkai, – elektroninės ir akustinės perkusijos, klavišų, mikrofonų ir net dviejų elektroninių gongų. Apšvietimas minimalus, bet jį kompensuoja už grupės nugarų mirgantys psichodeliniai vaizdai – kosmosas, veidai, paukščiai narvelyje, animacinių filmukų ištraukos…

Pristatomąją dainą tuoj keičia „The Only Way“, „Easy Way Out“, „Smoke and Mirrors“ ir „State of the Art“. Visa didžioji šio vakaro Gotye setlist‘o dalis yra sudaryta iš naujojo albumo dainų, bet tai nieko nuostabaus. Juk šios dainos – naujos ir atlikėjui, ir publikai, o tuo pačiu – tai ir priežastis, dėl kurios visi čia susirinko. Scenoje Gotye, kaip ir Kimbra, sužiba ryškiau nei tikėtasi. Jis lieja prakaitą grodamas net keletu instrumentų, kartu su būgnininku improvizuoja ritmus, o jų kuriama muzika žaižaruoja tarsi čia grotų patys „Genesis“ ar „The Police“. Iš tiesų, melodingas, bet tvirtas Gotye balsas, nors ir pakankamai savitas ir originalus, man kelia asociacijas tiek su Philu Collinsu, tiek ir su Stingu. Gotye tembras – toks pat aukštas, bet vyriškas, puikiai derantis prie spalvingos, profesionaliai atliekamos muzikos.

Gotye (nuotr. manoMUZIKA.lt)

Suskamba „Thanks For Your Time“ iš antrojo atlikėjo albumo „Like Drawing Blood“, o ją seka „Don‘t Worry, We‘ll Be Watching You“. „Argi ne puiki ta Kimbra?“, – sako Gotye, ir jo klausimą palydi pritariantys plojimai. – „Mums labai smagu koncertuoti su ja ir jos komanda, o šioje mano dainoje išgirsite dainuojant ir ją.“ Šiuos Gotye žodžius nustelbia dar smarkesni plojimai, mat visi žinome, kad dabar skambės „Somebody That I Used To Know“.

Kimbra sugrįžta į sceną, iškeitusi papūstą mėlynai-baltą suknelę į aptemptą juodą, ir jie atlieka žymųjį hitą. Kartu dainuoja visi. Nesusilaikau nešyptelėjęs. Štai tau ir „šiandieninio radijo“ – interneto įtaka.

Dar suskamba „Save Me“ ir „Heart‘s a Mess“. Gotye netikėtai atsiprašo visų už prastą garsą. „Šiandien mums kažkaip labai nesiseka, bet tikimės, kad pakankamai derame, ir jūs mūsų nesmerksite“, – sako jis. Niekas nesiskundžia, ir net jei jie iš tiesų šįvakar turi kažkokių sunkumų, aš jų nepastebiu. Man regis, kad jo pergyvenimas bergždžias. Paprašęs visų tylos ir ramybės atlikėjas paaiškina, kad dabar jie gros „Bronte“ – baigiamąjį albumo „Making Mirrors“ kūrinį. „Atlikti šią melancholišką dainą su klaidomis ir nederant tarpusavyje mums bus baisinga gėda, todėl jei galite, pabūkite keletą minučių tyloje. O jei šalia jūsų kažkas kalbasi – apkabinkite juos!“. Salė nurimsta, ir muzikantai pradeda virpinti i kankles panašių instrumentų stygas. Po „Bronte“, iškilmingai nusilenkę, jie pradingsta už baltojo ekrano.

Gotye (nuotr. manoMUZIKA.lt)

Grįžęs po trumpos pertraukėlės Gotye su komanda atlieka dar dvi dainas – „I Feel Better“, bei „Learnalilgivinanlovin“ iš antrojo albumo. Tuo šis koncertas ir baigiasi.

Besišypsantys klausytojai pradeda po truputi skirstytis.

Čia šįvakar gavau tai, ko tikėjausi, – dozę gražios muzikos ir pozityvumo. Gotye – puikus muzikantas, vokalistas ir atlikėjas. Labai džiaugiuosi, kad jo klauso vis daugiau ir daugiau skirtingo amžiaus ir skonio žmonių. Neprieštaraučiau, jei radijo bangos persipildytų „Somebody That I Used To Know“ lygio ir kokybės muzika. Galbūt kažkada tokios dainos išstums Nikki Minaj ir Lady Gaga iš grojaraščių, ir prasta pop muzika numirs taip ir nepadariusi nieko gero.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus rodomas. Privalomi laukeliai pažymėti *