Albumai, kuriuos išgirsti būtina: Sausis, 2017

Sausis2017

Sausio mėnesio albumai

Po itin derlingų muzikinių 2016-ųjų sulaukėme dar vienų naujų ir, kaip visada, muzikinių vilčių kupinų metų. Muzikos portalai ir tinklaraščiai, kaip visada, viltingai žvelgia į artimiausius 12 mėnesių ir išskiria 2017-ųjų galimus favoritus ir didžiausius lūkesčius, o manoMUZIKA tradiciškai į muzikinį krepšį taip pat pradeda dėliotis pirmuosius vaisius .

Tad nieko nelaukdami tęsiame pernai pradėtą tradiciją ir, kaip ir kas mėnesį, pristatome mėnesio albumus – favoritus, kuriuos, bent jau mūsų manymu, perklausyti muziką mėgstantiems žmonėms mažų mažiausiai būtina.

BONOBO „Migration“

2013-aisiai išleistas Simono Greeno darbas „The North Border“ nurovė stogą daugeliui. manoMUZIKA buvo ne išimtis – sudarant tų metų topą šis įrašas atsidūrė pačioje viršūnėje. Todėl natūralu, kad naujos brito plokštelės drauge su visu pasauliu mes ypatingai laukėme.

Šeštasis studijinis Bonobo diskas – pirmas didelis sausio šedevras. Jo muziką galima atpažinti iš pirmų akordų, tačiau nepaisant to, kaskart jis sugeba sukurti kažką naujo ir unikalaus. „Migration“ – dar vienas to įrodymas. Šalia svajingos elektroninės lyrikos, kurioje – jokių žodžių, čia galima rasti kūrinius, įrašytus drauge su „Rhye“ vokalistu Miloshu ar anksčiau Chet Faker pseudonimu besivadinusiu Nicku Murphy. Visa tai taip gražiai papildo vientisą S. Greeno kūrybą, kad perklausius „Migration“ apninka jausmas, jog grįžai iš didelės ir išsamios muzikinės kelionės.

Panašu, kad patys britai taip pat vis stipriau atranda Bonobo. Jeigu „The North Borders“ buvo pirmasis LP, pasiekęs „UK TOP 40“ (čia užkopė iki 29 laiptelio), tai „Migration“ šiame čarte pasiekė aukštą 5-ąją poziciją.

„Migration“ – neabejotinas sausio mėnesio manoMUZIKOS favoritas, kuris be jokių išlygų mūsų grotuvuose skambės visus metus.

 

SOHN „Rennen“

Vienoje reziduojantį Didžiosios Britanijos prodiuserį SOHN pasaulis atrado 2014 metais. Būtent tada pasirodė debiutinis muzikanto albumas „Tremors“ ir melodingos elektroninės muzikos prisotintos melomanų pamėgtos dainos „The Wheels“, „Bloodflows“ ar „Lessons“.

Tai, kad šį atlikėja po savo sparneliu priglautė ir leidžia leidybinė kompanija „4AD“ taip pat pasako gan daug. Leiblas, globojantis tokius atlikėjus kaip „Bon Iver“, „The National“ ar „Daughter“ tikrai nesirenka bet ko.

„Rennen“ – trejus metus kurtas darbas, kurį galime drąsiai vadinti pirmojo LP pratęsimu. Tai albumas, kurio gera klausytis ir kurį norisi „sukti“ iš naujo.

 

AQUILO „Silhouettes“

Didžiosios Britanijos dream pop/elektro pop duetas į manoMUZIKOS akiratį pateko praktiškai pačioje savo karjeros pradžioje – dar 2013 metais. Rašėme apie juos manoATRADIME, dalijomės kiekvienu nauju kūriniu ir žavėjomės melodingais ir už širdies griebiančiais grupės garsais. Todėl, natūralu, kad jų debiutinio albumo laukėme labai stipriai.

Albume „Silhouettes“ – 14 lyriškų dainų. Dalį jų jau esame pristatę manoMUZIKOJE, todėl dėmesingesniems skaitytojams neturėtų būti naujiena. Tačiau pagaliau galime išvysti visą nedalomą britų kūrybos paveikslą, kuris, bent jau tikrų lyriškos elektronikos mylėtojų tikrai nenuvils.

Beje, vienintelis nusivylimas, susijęs su šiuo albumu – tai faktas, kad į „Silhouettes“ „Aquilo“ neįtraukė vienos gražiausių praėjusių metų baladės „So Close To Magic“. Panašiai jautėmės ir tada, kai „Honne“ į savo plokštelę neįtraukė savo nuostabios dainos „Woman“.

 

THE XX „I See You“

Britų trio „The XX“ manoMUZIKOJE apkalbėta tiek daug kartų, kad net sunku apie juos pasakyti ką nors naujo. Sausio 13-oji tapo rimtu atskaitos tašku Jamie XX ir kompanijos istorijoje, mat po 5 metų pertraukos į muzikos parduotuves galiausiai atvežtas trečiasis grupės įrašas „I See You“.

Albumą pristatantis kūrinys „On Hold“ buvo ganėtinai rimtas smūginis pareiškimas šio įrašo laukti dar labiau, mat užvedantis, kiek daugiau nei įprastai pop motyvų turintis darbas bylojo apie tai, kad grupės plokštelė bus šiek tiek kitokia.  Ir tai buvo tiesa. „The XX“ į savo tamsią ir itin liūdną muzikinę kasdienybę įsileido kiek daugiau pozityvo. Taip padariusi trijulė tikrai nenuvylė nei savo senųjų gerbėjų, nei tų, kurie grupę atrado tik dabar. Gerų žodžių naujam grupės įrašui tradiciškai negailėjo ir muzikos kritikai.

Taigi, „The XX“ ir toliau išgyvena savo aukso amžių. Ir jie to tikrai verti. Klausimų, ar albumas „I See You“ pateks į tinklaraščių ir muzikos leidinių sąrašų dešimtukus, praktiškai nekyla, o po sėkmingo sausakimšo pasirodymo sostinėje, grupę Lietuvoje ir vėl matyt norėtų turbūt ne vienas renginių organizatorius.

Taigi, Jamie, Rony ir Oliverisir vėl karaliaus 2017-aisiais. Jų karalystės vaisius – „I See You“ tikrai vertas jūsų akių ir širdžių.

 

THE STATION „Išsišakojančių takelių miestas“

Mykolas Katkus ilgą laiką Lietuvoje buvo žinomas dėl savo įžvalgų viešųjų ryšių srityje. Praėjusių metų pabaigoje situacija šiek tiek pasikeitė, mat jo veiklų portfolio buvo papildyta nauju užsiėmimu.

Ilgą laiką planavęs Mykolas galiausiai susipakavo savo muzikines idėjas, užsidarė studijoje su grupės „Siela“ nariu Aurelijum Sirgėdu ir neišėjo iš ten tol, kol nebuvo įrašytas debiutinis naujos jo grupės „The Station“ albumas „Išsišakojančių takelių miestas“.

Tikitės standarto? Pamirškite tai. Netikėtas skambesys, nenuspėjama kūryba, skambūs žodžiai ir stebinantys muzikiniai sprendimai – visa tai rasite „Išsišakojančiame takelių mieste“.

Tikrai labai džiaugiamės, kad mūsų šalies scenoje atsirado dar vienas netikėtas, bet tikrai įdomus ir jūsų dėmesio vertas projektas.

Komentaras apie “Albumai, kuriuos išgirsti būtina: Sausis, 2017

  1. De La says:

    kaip visada dedat meinstryma.. the xx ir bonobo sudas. reikejo Ty Segall nauja irasa i sita topa itraukti

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus rodomas. Privalomi laukeliai pažymėti *