ALBUMAI, KURIUOS IŠGIRSTI BŪTINA: BALANDIS, GEGUŽĖ, BIRŽELIS 2022

+2

Labai atsiprašome, nes tikrai buvome apleidę mėnesio albumų apžvalgas, bet… Grįžtame. Gyvenimas blaško, bet ausinėse muzika netyla ir leidžia įkvėpti lengviau, atitolti nuo kasdienybės. Jau eina paskutinis vasaros mėnesis, bet išnaudokime jį kuo geriau ir pasimėgaukime puikia muzika bei muzikiniais atradimais. Mūsų rekomendacija nebijantiems eklektikos ir keistų garsų – Jack White „Fear Of The Dawn“ albumas. Tradiciškesnio roko mėgėjams siūlome „The Black Keys“ albumą „Dropout Boogie“ arba „The Brian Jonestown Massacre“ albumą „Fire Doesn’t Grow On Trees“. World ir šiaip įdomių garsų ieškantiems – „Afrodelic“ albumas „Dusunkun Hakili“.

Jack White – Fear Of The Dawn (pasirodė balandžio 8 d.)

Dar praėjusį lapkritį rašėme, kad Jack White, po ketverių metų pertraukos, 2022- aisiais žada grįžti net su dviem naujais albumais. Pirmasis jų, pavadinimu „Fear Of The Dawn“ pasirodė balandžio 8 d. (apie jo pasirodymą rašėme čia). Šis, jau ketvirtasis Jack White solo albumas ir jis tęsia trečiojo jo albumo „Boarding House Reach“ pradėtą „temą“. „Boarding House Reach“ susilaukė labai daug įvairių nuomonių iš melomanų ir daliai jų albumas nepatiko, tačiau kūrėjas ir su ketvirtuoju albumu toliau tęsė eksperimentus ir kūrė „lengvą chaosiuką“ visuose kūriniuose.

„Fear Of The Dawn“ yra tarsi „Boarding House Reach“ tęsinys. Jis tikrai yra chaotiškas ir stebinantis blues-rock‘o ir prog mišinys, kurį sudaro 11 kūrinių, o išleido, žinoma, „Third Man Records“. Albume sutalpinta daug tikrai įspūdingų/įdomių Jack White eksperimentų ir nestandartinių sprendimų, kurių kviečiam paklausyti ir įvertinti ar pasiteisino. Greičiausia kiekvienam atrodys skirtingai ir tai natūralu. Tiek „Boarding House Reach“, tiek ir „Fear Of The Dawn“ albumus asmeniškai pamėgau, bet drąsiai sakau, kad tai albumas, kurį reikia „prisijaukinti“. Vienos perklausos jam neužtenka. Pirma perklausa jis kiek išgąsdina chaosu, antra perklausa – sudomina, o trečiojoje – mėgaujiesi albumo kūrinių energija ir nuo pirmų akordų „pasikrauni“.

The Black Keys – Dropout Boogie (pasirodė gegužės 13 d.)

Su naujausiu studijiniu albumu „Dropout Boogie“ rokeriai „The Black Keys“ mini savo kūrybos dvidešimtmetį. Būtent prieš tiek laiko – 2002-aisiais – jie išleido savo debiutinį albumą „The Big Come Up“. Tuomet tai buvo didelės šlovės sulaukęs įrašas – o koks likimas laukia „Dropout Boogie”?

Kalbant apie muziką, pirmoji albumo pusė turi stiprių dainų. Dėmesį iškart pritraukia pirmoji daina – singlas „Wild Child“, kurio besiklausant neįmanoma nejudinti kojų. Be to, daina „Good Love“ priverčia mus suklusti, nes čia svečiuojasi „ZZ Top“ muzikantas Billy F Gibbonsas, atlikdamas žavingą gitaros partiją. Šio kūrinio lėtas tempas, ir bliuzinis skambesys primena išskirtinį „ZZ Top“ kūrinį „I Need You Tonight“.

„Dropout Boogie“ taip pat yra du stilistiškai išsiskiriantys kūriniai: „It Ain’t Over“ ir „How Long“. Šios dainos nutolsta nuo muzikantams būdingo pietietiško roko ir priartėja septintojo dešimtmečio soul’o. Deja, šiame albume taip pat yra labai daug nuobodžios muzikos, kuri visiškai neįstringa atmintyje. Mano galva, antrajai albumo pusei trūksta cinko – dainos niekuo neišsiskiria ir tiesiog skamba kaip fonas.

Didžioji dalis albumo dainų įrašytos panaudojant pirmąsias, mažai redaguotas kūrinių versijas, kad būtų užfiksuota natūrali chemija tarp atlikėjų Auerbacho ir Carney. Pirmosios dainos priverčia trypti, soul’o kūriniai – linguoti, o likę kūriniai – nusižiovauti. Visgi tenka pripažinti, jog „Dropout Boogie“ tikrai turi tą organišką gyvybingumą, dėl kurio „The Black Keys“ gyvuoja jau dvidešimt metų.

The Brian Jonestown Massacre – Fire Doesn’t Grow On Trees (pasirodė birželio 24 d.)

Naujausias Anton Newcombe’o projekto „The Brian Jonestown Massacre“ studijinis albumas „Fire Doesn’t Grow On Trees“ buvo įrašytas nuotoliniu būdu Berlyne. Po trijų metų pertraukos grupė surinko dešimt kūrinių iš daugiau nei 60-ties įrašų, sukurtų COVID karantino metu.

Albumas prasideda nuo dainos „The Real “su transą keliančiais gitaros ir būgnų garsais, kurie visą laiką kartojasi. Daugelis „Fire Doesn’t Grow On Trees“ kūrinių yra garažinio roko dainos, kurios leidžia klausytojui atsipalaiduoti ir panirti į transo būseną. Visgi pirmoji jo pusė gana sunki ir kelia iššūkį klausytojui, nes nėra itin lengva tokios muzikos klausyti. Antrosios albumo pusės dainos yra lengvesnės už pirmąsias. Kitaip tariant, iš pradžių muzikos garsai priverčia klausytoją pasijausti kiek nepatogiai, o paskui šis jausmas nuslūgsta ir apima ramybė.

„Fire Doesn’t Grow On Trees“ iš tiesų yra puikus albumas, radęs savo vietą didžiulėse „The Brian Jonestown Massacre“ diskografijos lentynose. Kolektyvas čia tęsia savo pagrindinį tikslą – griauti indie roko sceną ir kaip visada plaukti prieš srovę. To rezultatas – ausiai malonus dainų rinkinys, kurio nuoširdžiai rekomenduojame pasiklausyti.

Afrodelic – Dusunkun Hakili (pasirodė birželio 5 d.)

Viktoro Diawaros projektas „Afrodelic“ birželio mėnesį išleido ilgai brandintą ir mano labai lauktą debiutinį albumą. Keista, jog debiutinis albumas pasirodo tik dabar. Man visuomet atrodė, jog šis projektas jau nemažai metų aktyviai koncertuoja ir dalyvauja įvairiuose festivaliuose. Bet, matyt, įrašus tinkamai subrandinti reikėjo laiko. Ir štai pagaliau turime albumą ir galime „Afrodelic“ klausytis ne tik koncertuose, bet ir namuose ar ausinėse.

Debiutinis „Afrodelic“ albumas „Dusunkun Hakili“ (maliečių kalba tai reiškia „Širdies atmintis“) yra skirtas dar visai neseniai anapilin iškeliavusiam Viktoro tėčiui, žymiam Malio rašytojui Gaoussou Diawara. Šis albumas, tai Viktoro meilės laiškas savo tėčiui, gimtajam Maliui ir visai Afrikos muzikinei kultūrai. Ir drįstu teigti, kad meilės laiškas pavyko. „Afrodelic“ – brandžiausias ir be jokios abejonės įdomiausias Viktoro muzikinis projektas. Bus be galo įdomu išgirsti, kaip Viktoras jį plėtos ateityje ir kokių naujų spalvų ir atspalvių atsiras šio muzikinio projekto kūryboje. Tuo tarpu labai laukiu šio albumo fiziniu pavidalu. Mielai įsigyčiau vinilinę plokštelę.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus rodomas. Privalomi laukeliai pažymėti *