Kaip šiemet pasaulis vartoja muziką: piratauja beveik 40 proc. , trys ketvirtadaliai muzikos klausosi telefonuose

MUZIKOS VARTOJIMAS-2

Muzikos vartojimas

Vakar (spalio 9 d.) tarptautinė fonogramų industrijos federacija (International Federation of the Phonographic Industry arba IFPI) išleido kasmetinę ataskaitą apie pasaulines muzikos vartojimo tendencijas. Ataskaita paremta tyrimu, kuris buvo atliktas apklausus 20 didžiausias muzikos rinkas turinčių šalių vartotojus nuo 16 iki 64 metų. Visą išsamią analizę galite rasti ČIA, o manoMUZIKA pateikia kelias iškalbingas ataskaitoje esančias išvadas.

  • Vidutiniškas muzikos klausymo laikas – 17,8 valandos per savaitę (tai yra maždaug 2,5 valandos per dieną)
  • Net 86 proc. vartotojų muzikos klausosi muzikos transliavimo platformose
  • Lygiai pusė 16-24 m. muzikos klausytojų, jei būtų priversti rinktis vieną klausymo būdą, rinktųsi audio klausymą (beje, 57 proc. šios amžiaus kategorijos žmonių renkasi mokamą muzikos klausymą ir tai yra labiausiai šioje srityje pažengusi amžiaus grupė)
  • 75 proc. vartotojų muzikos klausosi išmaniuosiuose telefonuose. Tiesa, jaunimo kategorijoje (amžiaus grupėje nuo 16 iki 24 metų telefonais muzikos klausosi net 94 proc. žmonių)
  • Net 38 proc. vis dar klausosi muzikos nelegaliai – t.y. piratauja arba gauna muzikinius kūrinius kitaip pažeisdami autorių teises.

Muzikos vartojimo vietos ir laikas – taip pat statistikoje atsispindi gan iškalbingai. Net 66 procentai muzikos vartotojų jos klausosi važiuodami automobiliu (daugiausiai tai daro Pietų Afrikos respublikoje (80 proc), Vokietijoje (77 proc.) ir JAV (75 proc.). 63 proc. vartotojų muzika mėgaujasi poilsiaudami namuose, 54 proc. muzika svarbi tvarkant kambarius ar gaminant maistą, 36 proc. ji būtina sportuojant.

Pokyčio muzikos žanro pasirinkime nėra. Beveik du trečdaliai muzikos klausytojų renkasi pop muziką, kiek mažiau (57 proc.) savo prioritetą skiria rokui, o elektroninę, šokių ar house muziką renkasi kiek mažiau nei trečdalis (32 proc.) muzikos klausytojų.

Neseniai Lietuvoje nemažą atgarsį sukėlusi įstatymo pataisa dėl nacionalinės muzikos transliavimo radijo stotyse, pasirodo, buvo taip pat savalaikė. Ataskaita parodė, kad didžiosiose muzikos rinkose vartotojai vis daugiau dėmesio kreipia į vietinius (t.y. savo šalies ar regiono) atlikėjus. Čia lyderiauja Japonija (kur du trečdalius užima J-pop), Korėja (su 62 proc. K-pop), ir Prancūzija (su 62 proc Variété Française žanru). Bendrame „vietinės muzikos“ vartojimo kontekste itin išsiskiria ir Pietų Amerika (ypatingai Brazilija, Meksika ir Argentina). Čia daugiau kaip pusė vartotojų prioritetą teikia vietinei, o ne užsienio muzikai.

Visą IFPI muzikos vartojimo ataskaitą galite rasti ČIA.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus rodomas. Privalomi laukeliai pažymėti *